tisdag danmark , onsdag släktträff xD

Juppjupp i tisdags åkte vi över till grannlandet för att päronen och mormor, morfar, farmor skulle handla lite,
tyvärr blev de lite dramatiskt/läskit faktist ett tag, men de gick över, tack och lov. Jag och syster handlade lite på båten ist, blev läkerol och tictac för min del, mer hade jag inte pengar till, hehe rika jag..:)
Efter vi vatt där åkte vi till ikea, där blev jag sur... :@ menmen

Igår (onsdags) var vi på kalas hos pappas farbror som fyllde 82.. den började med att vi skulle till dom och snacka lite och vänta på deras barn ( pappas ena kusin), Pappas farbror e den gulligaste lilla gubbe jag sett xD helt underbar, hehe och hans fru,... ojojoj va hon snackar, hon e värre än mig ( och dom som känner mig vet att jag kan snacka) men denna gulliga gumma var så sööt hon oxå, alltså helt underbara. satt ute och snackade lite, de var lite blåsigt och alla servetter åkte iväg, hela tiden, så vi fick springa och jaga dom, lägga tillbaka dom och vänta till att dom skulle blåsa iväg igen, heheh
Sen var de dax att åka vidare till pappas kusin och hennes familj där själva kalaset var.. .verkligen jättekul fest, eller inte.. deras barn var VÄLDIGT osociala, (megasuck på dom  :( ) så jag och syster fick sitta bland alla vuxna och lyssna på deras livshistorier i typ 50000 år innan de blev mat, (äntligen, var såå hungrig)
juppjupp så som sagt blev de mat, ojojo va den pratglada tanten skröt om sin svärsons brinnande intresse för mat och hur duktig han va, ojojoj de var verkligen mkt svår mat, potatis, pommes, såser och kycklingfile och fläskfile.. köttet hade ju till och med jag klarat göra, jisses asså,
Sen blev de dax för tårta, de var väl inte den godaste man ätit, men den gick oxå ner efter ett tag,
Det enda intressanta var när de blev disskussioner om vårt efternamn, vi fick veta hur de kom fram och hur alla uttalningar man hört på detta, heheh

imon blir de träff med kusinerna och morbror, vågen verkligen på de (eller inte )

s.
Ps, min data har gått sönder, och denna jag sitter vid finns de inga bilder på så tyvärr blir de bara text, menmen,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0