New York

New York är verkligen sjukt underbart, alla e jättetrevliga och det är jättefint o mysit här,

resan hit var väääligt lång, "vi reste bakåt i tiden"., vi böjade resan med att åka buss från Karlskrona vid 20 i 10, och  sedan vid kvart i  2 var vi framme i malmö för att sen ta tåget vidare mot kastrup, busschauffören körde lite fel på lite olika ställen, men till slut kom vi fram. när vi sen vid halv 3 kom fram till kastrup var det bara att vänta, flyget skulle gå vid 8 så de var ca 5 timmar, och  att sova på stengolv var ju inte dirket någon höjdare. ¨
när vi hade checkat in och lämnat bagaget skulle vi gå igenom en "pipmaskin", ngn säkerhetskontroll, och sådana gillar inte jag, jag trodde hela tiden att de skulle pipa när jag gick igenom, och vad händer när jag går igenom? jo såklart ska de börja pipa, så de var bara att ställa sig på en låda och låta tanden "undersöka", och då börjar jag helt plötsigt gapskratta åt ingenting, ochdå började en man bakom disken oxå skratta och frågade mig om det kittlades. ahhhaha pinsamt!! :D

sen sisådär 10 timmar senare kom vi fram till New York, och då var på upp till hotellet och byta om och sen ut på stan för att checka läget, såååå mysigt, times square är jättefiint!

idag (lördag) har vi vatt på runt tur med båt runt manhattan, den tog 3 timmar och de verkade som om gudien var full, fast de var han inte men jag fick spunk på han hela tiden, under turen fick vi bla se frihetsgudinnan, empire state buliding (som vi senare påkte upp i och kollade utsikten.. ) mm.
sen var det dax för shopping, vi hittade forever 21,, FY FAN VILKEN BESKIKELSE! hittade ingenting, blev såå sur..
och macy's var inte heller ngt.
vi åt på bubba gump, allt från filmen "forrest  gump", jättemysigt ställe , det var ngn som fyllde år och då började dom rappa fram happy birthday, jättekul;D

nehe nu ska jag sova,
ojojo ser att klockan är 05.20 hos er, men hos mig är klockan bara 00.20 ^^

och annie, jag har hur mkt som helst att berätta!! :D

Bye
s.


Kommentarer
Postat av: annie

åååååååååååååååååååååh, sophie det låter underbart!

jag vill verkligen prata med dig, det känns fetatomt förtillfället! ;o

men jag hoppas du har det jättebra och ser detta. haha. fortsätt skriva i bloggen! :D

saknar dig! <3 :D

2008-10-26 @ 11:48:31
URL: http://anniiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0